آسیاب, آسیاب چکشی, آسیاب صنعتی

آسیاب زردچوبه صنعتی

آسیاب زردچوبه - آسیاب چکشی دو ورودی

آسیاب زردچوبه صنعتی

همانطور که در مقاله خواص زردچوبه گفتیم : ناخالصی در زردچوبه آسیاب شده بسیار می تواند به بدن آسیب برساند.

از این بابت ما در این مقاله به معرفی انواع دستگاه های آسیاب ادویه در شرکت آساصنعتگران می پردازیم، تا شما خود این ماذه را آسیاب کنید.

چه مقدار زردچوبه باید در روز مصرف شود؟

یک قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده حاوی حدود 170تا 190 میلی گرم کورکومین است. مصرف کمتر از 400 میلی گرم یا بیش از 800 میلی گرم کورکومین در روز بی خطر است. بنابراین برای افراد عادی می توان 1 تا 3 قاشق چایخوری زردچوبه در روز مصرف کرد.

افراد کم خون باید از مصرف زیاد زردچوبه اجتناب کنند. در خون کسانی که کم خونی دارند کمبود آهن وجود دارد. مصرف زردچوبه به مقدار زیاد باعث کاهش بیشتر جذب آهن می شود. این می تواند مشکل را افزایش دهد.

تشخیص زردچوبه تقلبی

گاهی اوقات با کمک رنگ های مصنوعی جذاب می شود. ناخالصی در ادویه ها یک اتفاق رایج است و بنابراین باید مطمئن شوید زردچوبه ای که می خرید و می خورید فاقد متانیل زرد یا کرومات سرب است که یکی از معدود مواد شیمیایی سمی است.

نکاتی که می تواند به شما کمک کند را بررسی کنید

  1. تست پودر گچ: می توانید مقداری پودر زردچوبه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و چند قطره آب به آن اضافه کنید. حالا چند قطره اسید کلریدریک اضافه کنید و اگر حباب هایی در آن مشاهده کردید نشان دهنده وجود پودر صابون زرد یا پودر گچ یا هر دو است.
  2. وجود متانیل زرد: چند قطره اسید هیدروکلریک در کمی زردچوبه نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید که متانیل زرد دارد یا خیر. مقداری آب اضافه کنید و تا جایی که می توانید مخلوط را به شدت هم بزنید. اگر می بینید که مخلوط به رنگ صورتی در می آید، مطمئن باشید که این ماده افزودنی ناخواسته در آن وجود دارد.
  3. نگاهی به ریشه زردچوبه تقلبی: گاهی اوقات ما به جای پودر به ریشه زردچوبه نیاز داریم و از اینکه بدانید می‌توان آن را با برخی مواد ناخواسته نیز پوشاند، تعجب خواهید کرد. برای آزمایش این مورد باید ریشه زردچوبه را روی یک کاغذ بگذارید و مقداری آب روی آن بریزید. اگر می بینید که رنگش می ریزد، ممکن است تقلبی و جلا داده شده باشد تا ظاهر دلخواه را ایجاد کند.
  4. برای آزمایش آب بروید: ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا تقلبی وجود دارد یا خیر. باید مقداری آب گرم در یک لیوان بریزید و مقدار کمی زردچوبه روی سطح آن بریزید. لازم نیست آن را هم بزنید یا مخلوط کنید و بگذارید حدود 20 تا 30 دقیقه بماند. اگر تمام پودر زردچوبه در ته لیوان بنشیند و آب آن کریستالی باشد، زردچوبه خالص است. اگر آب را برای کدر شدن یافتید، باید به دنبال فروشنده دیگری برای تهیه زردچوبه باشید.

چنین اقدامات ساده ای می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت خانواده شما کند. از این رو باید در این زمینه دقت کنید.

انواع آسیاب ادویه

آسیابهای آساصنعتگران در سه مدل صنعتی،فروشگاهی و خانگی تولید و عرضه می شود.

آسیاب زردچوبه صنعتی

 آسیاب خانگی 

این دسته از آسیاب ها با ظرفیت تولید پایین تر عموما برای مصارف خانگی توصیه می شود. اما برای کسانی که کسب و کاری دارند و داشتن یک آسیاب خوب روی کیفیت محصولشان تاثیرگذار است ما آسیاب های فروشگاهی و صنعتی را بسته به میزان نیاز و استفاده شان پیشنهاد می کنیم.

معرفی انواع آسیاب های خانگی :

  • چکشی پرده دنده ای تک ورودی و دو ورودی
  • چکشی دنده ستاره‌ای تک ورودی و دو ورودی
  • گهواره‌ای رومیزی ۲ لیتری ،۳ لیتری و ۴لیتری
  • و همچنین آسیاب مینی بوش

آسیاب های خانگی معمولا ظرفیت تولید پایین تری نسبت به آسیاب های دیگر دارند. اما آسیاب های که در این دسته معرفی می شوند قابلیت فروشگاهی نیز دارند. این دسته آسیاب ها بیشتر برای مشاغل خانگی معرفی می گردد.

آسیاب صنعتی 

آسیاب صنعتی دستگاهی است برای خردکردن مواد در حجم بالا هستند.آسیاب صنعتی انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیازتان و شناخت درست محصولات و تجهیزات اقدام به خرید کنید.
آسیاب با توجه به ابعاد، ظرفیت ، قدرت موتور ،جنس بدنه و امکانات جانبی با یکدیگر متفاوت هستند. در صنعت از هرکدام از این ها در جایگاه خود استفاده می شود.

آسیاب زردچوبه صنعتی

معرفی انواع آسیاب های صنعتی:

  • چکشی پرده دنده ای تک ورودی و دو ورودی
  • چکشی دنده ستاره‌ای تک ورودی و دو ورودی

آسیاب فروشگاهی 

آسیاب های فروشگاهی بیشتر مصاف فروشگاهی دارند و توان تولید نسبتا بالایی دارند.

از این آسیاب ها در کسب و کارهای مختلفی چون : کافی شاپ ها ، عطاری ها ، کارگاه های بسته بندی ادویه و …. استفاده می شود.

معرفی انواع آسیاب های فروشگاهی:

  • چکشی پرده دنده ای تک ورودی و دو ورودی
  • چکشی دنده ستاره‌ای تک ورودی و دو ورودی
  • گهواره‌ای رومیزی ۲ لیتری ،۳ لیتری و ۴لیتری
  •  آسیاب مینی بوش
  • آسیاب قهوه فروشگاهی

کدام یک از این آسیاب ها به عنوان آسیاب صنعتی ادویه توصیه می شود؟

در اینجا به مهم ترین سوال این مقاله می پردازیم:

عموما ما آسیاب های چکشی را برای کسانی که می خواهند زردچوبه آسیاب کنند توصیه می کنیم.

آسیاب های چکشی دو ورودی یکی از پرکاربردترین ها در این مورد می باشند. از این بابت که زردچوبه رنگ و بوی ماندگاری دارد بیشتر عطاری ها و کارگاه های تولید ادویه این محصول برایشان کاربردی تر است.

همچنین آسیاب مینی بوش و گهواره ای 3 لیتری محصولات خوبی برای آسیاب زردچوبه هستند.

جمع بندی

شما می توانید برای کسب اطلاعات از هر دسته از محصولات آسیاب های آساصنعتگران با تیم فروش آسا صنعتگران در تماس باشید.

Back to list

نوشته های مشابه

  1. مریم گفت:

    ممنون
    عالی بود

    1. تیم تحریریه آسا صنعت گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *